معرفی کتاب قورباغه را قورت بده

2

همه ما قورباغه های خود را داریم – وظایف مهمی که به هر دلیلی آنها را به تعویق انداخته ایم. کلید موفقیت این است که قورباغه های خود را سریع، کامل و با عزم متمرکز بخورید. پیام این کتاب: عمل منجر به موفقیت می شود. با در نظر گرفتن این قانون ساده، تریسی ابزارها و تکنیک هایی را به کار میبرد تا شما را به حرکت درآورد.این کتاب را قویاً به هر کسی که در باتلاق تعلل گیر کرده است توصیه می کنم.

قورباغه روی تست

اگر هر روز صبح یک قورباغه زنده بخورید، متوجه خواهید شد که بدترین اتفاق آن روز را تجربه کرده اید. احتمالاً قورباغه هایی را روی میز و در لیست کارهایتان پنهان کرده اید. قورباغه های شما وظایفی هستند که میدونید اولویت هستند، اما به هر دلیلی آنها را انجام نمیدید. وقتشه که یاد بگیرید چگونه از این مشکلات خلاص بشید. 

خوب، برای موفقیت در تجارت نیازی به خوردن قورباغه های واقعی ندارید. اما شما باید به طور خلاقانه و موثر با پروژه ها و مشکلات مهم مقابله کنید. در اینجا یک حقیقت ساده هست: توانایی تمرکز فقط روی انجام مهمترین کار پیش روی شما، تعیین کننده اصلی موفقیت شما است. ولی،مشکل زمانی رخ میدهد که شما در مورد اهداف و مقاصد واقعی خود شفافیت ندارید.

ندانستن می تواند قاتل باشد، چون عمل را مختل می کند و عمل رمز موفقیت است. شما هم مانند همه افراد، احتمالاً گاهی احساس می‌کنید که با کارهای زیادی که باید انجام دهید، غرق شده‌اید،در حالی که وقت ندارید. مهم ترین چالش را انتخاب کنید – آن قورباغه بزرگ و پیر را قورت بدید! 

افراد موفق مستقیماً بدون تردید وارد کار اصلی می شوند .

 حدود 95 درصد از موفقیت شما در زندگی به عاداتی بستگی دارد که پرورش می دهید. عادات خوب بهترین دوستان و عادات بد بدترین دشمنان شما هستند.

برنده شدن یک عادت است

برای ایجاد عادات موفق به سه ویژگی نیاز دارید. شما باید انتخاب کنید، منظم و با انضباط باشید و عزم و اراده داشته باشید. مثلا یکی از عادات مهم، یادگیری فکر کردن روی کاغذ است.

“کلید موفقیت عمل است.”

جالبه که فقط حدود 3 درصد از بزرگسالان، زحمت کشیده اند و اهداف خود را روی کاغذ آورده اند! چگونه هرچه می خواهید، به دست آورید:

  • دقیقاً تصمیم بگیرید که چی میخواید؟
  • این هدف را بنویسید
  • یک ضرب الاجل تعیین کنید 
  • آنچه را که برای رسیدن به هدف باید انجام بدید را فهرست کنید.
  • لیست را بر اساس اولویت و ترتیب سازماندهی کنید.
  • فورا اقدام کنید.  کاری انجام دهید، اما تنبلی نکنید.
  • به خود قول بدید که هر روز قدمی کوچک به سمت هدفتان بردارید.

“شما میتونید کنترل زمان و زندگی خود را با تغییر طرز تفکر، کار و برخورد با رودخانه بی پایان مسئولیت ها، به دست بیارید.” بقیه موضوع، ادامه دادن به سمت جلو، تا زمان رسیدن به هدف است. هر کاری، بهتر از تنبلی است. ولی اقدام بدون برنامه ریزی، باعث شکست و ناامیدی می شود، پس یاد بگیرید که روزانه، برنامه ریزی کنید.

⇓پیشنهاد برای مطالعه بیشتر⇓

〈۴ راز موفقیت از زبان دیوانگان موفقیت〉

 

همیشه از روی یک لیست کار کنید. از شب قبل، فهرست خود را تهیه کنید تا ضمیر ناخودآگاه شما در خواب روی آن کار کند. لیست های مختلف را برای اهداف مختلف ایجاد کنید. یک لیست اصلی داشته باشید. در پایان هر ماه یک لیست برای ماه آینده ایجاد کنید، از قبل یک لیست هفتگی برای هفته آینده تهیه کنید و البته یک لیست روزانه هم داشته باشید

قانون 90/10 را به خاطر بسپارید: سرمایه گذاری 10 درصد از زمان خود برای برنامه ریزی قبل از شروع یک پروژه، به شما کمک می کند تا 90 درصد دیگر زمان را به طور موثرتری استفاده کنید.

سبک پارتو

در سال 1895، اقتصاددان ایتالیایی ویلفردو پارتو متوجه شد که 20 درصد از مردم، 80 درصد پول را به دست می آورند، در حالی که 80 درصد از مردم، پول کمی دارند. او به زودی متوجه شد که این نسبت برای تمام فعالیت های اقتصادی اعمال می شود. 20٪ از فعالیت های شما، 80٪ از سود شما را ایجاد می کند. 20 درصد از مشتریان شما، 80 درصد از فروش شما را تشکیل می دهند. این واقعیت فراگیر اکنون به عنوان قانون پارتو شناخته می شود. 

این قانون به این معنی است که اگر فهرستی از 10 کار دارید، دو مورد از آن کارها، 80 درصد بازدهی کل لیست را ایجاد می‌کنند. خب الان به لیست خود نگاه می کنید، و وسوسه میشید که اول چند کار کوچک را انجام بدید تا احساس موفقیت داشته باشید. ولی، این موارد ممکن است برای فعالیت اقتصادی شما مهم نباشند. ومشکل همینجاست.

“شفافیت مهمترین مفهوم در بهره وری شخصی است.”

پس چه کنیم؟ بدانید که سخت ترین بخش هر کاری، شروع کردن است. مدیریت زمان در واقع فقط کنترل توالی رویدادهایی است که بر زندگی شما تاثیر می گذارد. افراد موثر، همیشه خود را موظف و اماده انجام مهمترین وظیفه، میکنند. 

تفکر بلند مدت

برای موفقیت، بلند مدت فکر کنید. قبل از شروع یک پروژه،  بپرسید: “نتیجه انجام ندادن این کار چیست؟” برای دستیابی به نتایج بلندمدت بهتر، مایل باشید رضایت کوتاه مدت را عقب بیندازید. البته اگر انجام کاری در درازمدت برای شما دردسر بیشتری ایجاد می کند، تجدید نظر کنید. همانطور که سخنران انگیزشی دنیس ویتلی می گوید: “بازنده ها، کاری را انجام می دهند که تنش زدایی می کند، در حالی که برنده ها، کاری را انجام می دهند که هدف است.” برای موفقیت، باید برای انتخاب هایی که می کنید، به خود انگیزه بدهید.

الفبای موفقیت

از روش ABCDE به عنوان ابزاری قدرتمند برای تعیین اولویت های روزانه خود استفاده کنید. «هدف‌های واضح نوشته شده تأثیر شگفت‌انگیزی بر فکر شما دارند. آنها به شما انگیزه می دهند و شما را به عمل تشویق می کنند.”

⇓پیشنهاد برای مطالعه بیشتر⇓

〈موفقیت در هفت مرحله ساده〉

نحوه کار 

  • لیست خود را بسازید
  • قبل از هر مورد در آن لیست، یک A، B، C، D یا E قرار دهید.
  • وظایف را به ترتیب حروف الفبا تکمیل کنید.

یک کار “الف” کاری است که باید در اسرع وقت انجام بدید وگرنه باید با عواقب جدی روبرو بشید. کار «B» وظایفی هستند که باید انجام دهید، ولی ضرر ولی کمتری دارند.  نوع “C” خوبه، و اگه انجام نشه هیچ عواقبی نداره. کار “D” چیزی است که شما میتونید به کسی دیگر واگذار کنید. پس شما باید همه آنها را محول کنید تا وقت خود را برای کارهایی که فقط خودتان می توانید انجام دهید، آزاد کنید.  کار “E” کاری است که می توانید به طور کلی حذف کنید. ممکن است بیش از یک کار “A” داشته باشید. خوبه. به سادگی آنها را به ترتیب شماره گذاری کنید … A-1، A-2، A-3 و غیره. روش ABCDE را روزانه تمرین کنید و از تاثیر مثبت آن بر زندگی کاری خود شگفت زده خواهید شد.

“سخت ترین بخش هر کار مهم این است که در وهله اول شروع به انجام آن کنید.”

“مدیریت زمان واقعاً مدیریت زندگی است.”

همه نقاط ضعفی دارند. نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و آنها را تقویت کنید. از خود بپرسید، ” باید بیشتر کامپیوتر یاد بگیرم؟ زبانم رو بهتر کنم؟ 

تمام مهارت های کسب و کار، قابل یادگیری هستند. حوزه ای را که در آن نیاز به پیشرفت دارید، هدف بگیرید و به جلو حرکت کنید.

قانون کارایی اجباری

قانون کارایی یعنی زمان انجام کارها به اندازه زمانی که شما برای انجام آن در نظر میگیرید، کش می آیند! اگر دو روز فرصت دارید، دو روز (یا شاید بیشتر) از شما زمان می برد. با این حال، نوع دیگر هم درست است: اگر فقط یک روز برای تکمیل یک کار دو روزه فرصت دارید، در همان روز کار انجام خواهد شد. یکی از نتیجه‌های این قانون این است که بدانید هیچ وقت زمان کافی برای انجام هر کاری که میخواهید، نخواهید داشت. برای کنار آمدن با این شرایط غم انگیز، مدام از خود بپرسید:

  • مهمترین کار من چیه؟
  • کدام کار را فقط من میتونم انجام بدم و اگر به خوبی انجام بدم، تاثیر قابل توجهی خواهد داشت؟
  • چطور میتونم الان بهترین استفاده را از زمانم داشته باشم؟

پاسخ به این سوالات به شما در مدیریت زمان کمک می کند. 

شناسایی محدودیت ها

چه عواملی مانع رسیدن شما به اهدافتان میشود؟ پاسخ به این سوال خیلی مهم است. محدودیت های کلیدی خود را شناسایی کنید و بقیه کارهای شما بسیار روان تر پیش خواهد رفت.

در اینجا، قانون 80-20 اعمال می شود: 80٪ از مشکلات شما، ناشی از 20٪ از موانعی است که با آن روبرو هستید. بنابراین روی کدام یک باید تمرکز کنید؟ بپرسید: “چه چیزی در درون من، مرا عقب نگه می دارد؟” دیگری را سرزنش نکنید. مسئولیت  بپذیرید و مشخص کنید که برای بهبود، چه کاری باید انجام بدید.

تشویق خود

تغییر همیشه سخت است. بهترین راه تحمل سختی ها،حمایت و تشویق است. پس مدام خودتان را تشویق کنید. به یاد داشته باشید:

  • یک خوش بین ابدی شوید – وقتی واقعاً به خودتان تکیه می کنید، دیگر منتظر کمک دیگران نمی مانید.ادامه بدید و به مشکلات توجه نکنید.
  • همیشه با خود مثبت صحبت کنید – جملاتی مانند “من خودم را دوست دارم”، “من اعتماد به نفس دارم”، “من قوی هستم” را بگویید، بارها و بارها جملات تاکیدی مثبت به خودتان بگویید.معجزه میکند.
  • تصمیم بگیرید که شاد و سرزنده بمانید – افراد خوش بین در هر موقعیتی به دنبال چیزهای خوب می گردند، آنها به دنبال درس می گردند و معتقدند که دشواری ها نه برای مانع شدن، بلکه برای آموزش آنها به وجود می آیند.
  • اهداف خود را تجسم کنید – تصور کنید که در آن دفتر رویایی خود نشسته اید و نام خود را روی در گذاشته اید.

خوردن قورباغه یعنی داشتن نگرش مثبت و اراده برای انجام سخت ترین کارها در ابتدا. از آنجایی که شما نمیتونید همه کارها را انجام بدید،پس کارهایی را که نتیجه ای به همراه ندارند رو کنار بگذارید. کارهای بزرگ را به قطعات کوچک تقسیم کنید. با احساس فوریت کار کنید. و به یاد داشته باشید که تنها کاری که برای موفقیت در تجارت و زندگی باید انجام دهید این است که یاد بگیرید هر روز آن قورباغه را بخورید.

این خلاصه ای بود از بخش کوچکی از کتاب قورباغه را قورت بده. توصیه میکنم این کتاب ارزشمند را تهیه و مطالعه کنید. واضحه که یه خلاصه چند صفحه ای نمیتونه منظور یک کتاب چندصد صفحه ای رو به طور کامل نشون بده. برای تهیه کتاب قورباغه را قورت بده، روی لینک زیر کلیک کنید و این کتاب رو به راحتی از سایت دیجیکالا تهیه کنید. نظر هم فراموش نشود.

قورباغه را قورت بده(برایان تریسی)

جلد کتاب قورباغه را قورت بده
 

برایان تریسی به شما می‌آموزد که چطور در حرفه‌تان سریع‌تر پیش بروید و با بیست و یک اصل در کار خود بتوانید به نتایج بهتر و سریع‌تری دست پیدا کنید فقط 5% افراد عمل میکنند.شما جزو آنها هستید؟

توضیحات بیشتر و خرید از دیجیکالا
 
 
 

مطالب مشابه

کتاب باشگاه پنج صبحی ها را فقط تشنگان موفقیت میخوانند

معرفی کتاب سنگفرش هر خیابان از طلا است

چند درس کلیدی قدرت از کتاب 48 قانون قدرت

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. ناشناس

    لایک

  2. شبنم قربانی

    این کتاب رو پیشنهاد میکنم همه بخونید