چرا مدیریت زمان شکست میخورد؟

به نظر می رسد بسیاری از ما با مشکل ظاهری وظایف زیاد و کمبود زمان کافی برای انجام همه آنها روبرو هستیم.بنابراین، ما باید در مدیریت زمان خود خوب باشیم.اما من از افراد زیادی شنیده ام که مدعی هستند مدیریت زمان کار نمی کند.اغلب، آنها روش ها و ابزارهای مختلفی را برای بهبود مدیریت زمان خود امتحان کرده اند، اما موفقیت آمیز نبوده است.

گاهی اوقات به نظر می رسد که همه چیز در ابتدا کمی کار می کند، اما در مرحله ای، همه چیز از کار می افتد.به نوعی به نظر می رسد که کمی شبیه رژیم غذایی است.

اشتیاق و تعهد اولیه در ابتدا منجر به نتایج می شود، اما حفظ وزن در دراز مدت برای بسیاری از ما یک کار غیر ممکن به نظر می رسد.اما چرا اینطور است؟خب، مطمئناً بیش از یک دلیل وجود دارد که چرا افراد در اجرای یک استراتژی مدیریت زمان موفق شکست می‌خورند. در اینجا ده مورد از موارد بسیار رایجی که ممکن است تلاش شما برای مدیریت موثرتر زمانتان را خراب کنند، آورده شده است

 

 باور داشتن یک راه میانبر

دنیای مدرن امکانات مسخره‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد، امکاناتی مانند آن‌هایی که اجداد ما به سختی می‌توانستند تصور کنند. و ما اکنون در عصری زندگی می کنیم که سرعت و سهولت انجام بسیاری از کارها را در زندگی روزمره امری بدیهی می دانیم.و در نتیجه، میل به نتایج و رضایت آنی هرگز قوی تر از این نبوده است.

متاسفانه، هنوز چیزهای زیادی در زندگی وجود دارند که فوراً اتفاق نمی‌افتند، به خصوص زمانی که شامل تغییر عادات یا سبک زندگی شما باشد. برای مشاهده نتایج، به صبر همراه با اجرای مداوم حداقل چند روش جدید کار نیاز است.

بسیاری از مردم به دنبال راه حلی سریع برای مشکلات مدیریت زمان خود هستند و هنگامی که نمی توانند آن را پیدا کنند، فقط تصور می کنند که هیچ چیز برای آنها کارساز نخواهد بود.نکته دیگر این است که فقط به این دلیل که چیزی برای دوست یا همکار شما یا کسی که یک وبلاگ مدیریت زمان می نویسد کار می کند، لزوماً به این معنی نیست که بهترین راه حل برای شما است.

بدانید که پیدا کردن بهترین راه برای مدیریت زمان ممکن است نیاز به آزمایش داشته باشد و فقط به این دلیل که اولین روشی که امتحان می‌کنید برای شما جواب نمی‌دهد، به این معنی نیست که مدیریت زمان کارساز نیست.

 نداشتن هدف

نداشتن هدف

اگر فقط سعی می کنید مدیریت زمان خود را بدون هیچ هدف خاصی بهبود ببخشید، حفظ آن دشوار خواهد بود و مطمئناً از آن ناامید خواهید شد.داشتن یک هدف، یک «چرا» کار را بسیار آسان‌تر می‌کند.

این شبیه چیزی است مانند تلاش برای رسیدن به تناسب اندام. اگر فقط به خاطر تناسب اندام به دویدن می روید، حفظ نظم و انضباط مورد نیاز در درازمدت برای اکثر مردم سخت است. در حالی که، اگر متعهد شده باشید که در یک مسابقه 10 کیلومتری در جایی در افق شرکت کنید، آن وقت استقامت بسیار آسان تر است.

 استفاده از ابزار نادرست

 

به عنوان بسط دلیل قبلی، ابزارهای زیادی در دسترس هستند و ممکن است از ابزاری استفاده کنید که با نیازهای خاص شما مطابقت ندارد. مثلا، اگر با فناوری یا یادگیری نحوه استفاده از یک برنامه جدید راحت نیستید، مجبور نباشید از آن استفاده کنید، به خصوص اگر کار کردن با آن دشوار است. به یاد داشته باشید، برای اینکه استراتژی‌های مدیریت زمان موثر واقع شوند، باید استفاده از آنها آسان و پایدار باشد.

اگر ترجیح می‌دهید به روش‌های مشابه انجام کارها پایبند باشید، کارهایی مانند نوشتن فهرست‌ها و برنامه‌ها همیشه می‌توانند با قلم و کاغذ انجام شوند.آنچه مهم است استفاده از ابزارهایی است که کار می کنند – مهم نیست که آخرین ابزارها نباشند

 عوامل حواس پرتی

من معتقدم که حواس پرتی بزرگترین مشکل در مدیریت زمان و بهره وری است.و بدون شک، بزرگترین متخلف تحت کنترل ما دستگاه های دیجیتال ما هستند.ما دریافت دوپامین یک لایک یا اشتراک گذاری را به رضایت از انجام یک کار ترجیح می دهیم، اما اگر واقعاً می خواهید از هر روز بیشتر بهره ببرید، باید زمانی که قرار است روی یک کار تمرکز کنید، تلفن های خود را خاموش کنید

 تمرکز بر روی کار اشتباه

بین مشغول بودن و مولد بودن تفاوت زیادی وجود دارد. همانطور که بین موثر بودن و کارآمد بودن تفاوت وجود دارد.اغلب، ما فکر می کنیم که سازنده هستیم، اما در واقع توجه و تلاش خود را روی کارهای کم ارزش متمرکز می کنیم، بنابراین واقعاً فقط مشغول هستیم.

مهم است که تفاوت بین وظایف با ارزش و کم ارزش را تشخیص داده و آنها را بر اساس آن اولویت بندی کنید.در غیر این صورت، ما فقط مشغول احمق هستیم.

 تلاش برای تغییر سریع

تغییر سریع

بهتر شدن در مدیریت زمان نیاز به اجرای یک استراتژی دارد که پایدار باشد تا تبدیل به عادت شود.با این حال، زمانی که تغییراتی که ایجاد می‌کنید بسیار بزرگ هستند، ایجاد عادت‌ها ممکن است سخت باشد. اغلب وقتی کسی تصمیم می گیرد که می خواهد در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کند، از همان ابتدا وارد عمل می شود و سعی می کند همه چیز را به یکباره تغییر دهد.اما این رویکرد به ندرت جواب می دهد.اگر می‌خواهید عادت‌هایی ایجاد کنید که پایدار باشند، بهتر است تغییرات تدریجی ایجاد کنید.

 درک زمان

توانایی شما در درک و تخمین زمان می تواند یک عامل مهم موفقیت در مدیریت زمان باشد.یک مشکل رایج، کم برآورد کردن زمان مورد نیاز برای تکمیل یک کار است که به عنوان اشتباه برنامه ریزی شناخته می شود .قانون پارکینسون نیز وجود دارد ، که اساساً تمایل افراد به ترک همه چیز تا آخرین لحظه است.درک بهتر زمان به شما کمک می کند آن را به طور موثرتری مدیریت کنید.

 نه گفتن

نه گفتن

دلیل بزرگ شکست برخی افراد در مدیریت زمان این است که نمی توانند خودکنترلی کنند که دیگران چگونه می خواهند زمان خود را صرف کنند.آنها به سختی می‌توانند به وظایفی که واقعاً برای آن‌ها وقت ندارند، «نه» بگویند و در نتیجه بیش از حد خود را متعهد می‌کنند.

وقتی زمان شما توسط دیگران دیکته می شود، تقریبا همیشه به صورت واکنشی کار می کنید. مدیریت موثر زمان یعنی کار فعالانه و تخصیص زمان به روشی که شما تصمیم می گیرید.یادگیری “نه” گفتن یک مهارت مهم زندگی است که به شما کمک می کند کنترل زمان خود را حفظ کنیددر غیر این صورت، متوجه خواهید شد که شخص دیگری زمان شما را برای شما مدیریت می کند.

 عدم پشتکار

نداشتن پشتکار

یکی از دلایل رایج شکست مردم در مدیریت موثر و پایدار زمان، اساساً همان دلیلی است که افراد در بسیاری از کارها شکست می خورند، خواه رژیم گرفتن، تناسب اندام، یادگیری یک مهارت جدید، نوشتن کتاب یا هر تغییر عمده ای در سبک زندگی.

این به این دلیل است که ما نمی توانیم آن را به عنوان یک عادت القا کنیم.همانطور که در بالا ذکر شد، فکر کردن به یک راه حل سریع، انتخاب استراتژی اشتباه، تلاش برای انجام کارهای خیلی زود و تمرکز روی چیزهای اشتباه می تواند تلاش ما را از مسیر خارج کند و استقامت را دشوار کند.

بدانید که دستیابی به مدیریت زمان ممکن است به تغییرات عمده در شیوه زندگی نیاز داشته باشد که یک شبه به طبیعت دوم شما تبدیل نخواهد شد.اگر می خواهید موفق شوید، نظم و پشتکار لازم است

 بدون تشریفات و روتین

مهم است که قدرت تشریفات و کارهای روزمره را بشناسیم و این به شکل گیری عادات برمی گردد.برای مدیریت خوب زمان خود، باید بتوانید روزها و هفته های خود را برنامه ریزی کنید. این بدان معناست که شما باید عادت کنید که هر روز بسیاری از کارها را به روشی مشابه انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر تصمیم گرفته‌اید که با بیدار شدن یک ساعت زودتر از روز، بهره بیشتری از روز خود ببرید، باید به آن متعهد باشید و آن را به یک روتین تبدیل کنید که هر روز اتفاق می‌افتد – نه فقط زمانی که دوست دارید.

تشریفات شبانه را به گونه‌ای توسعه دهید که مغزتان در پایان روز نشانه‌هایی را برای پایان روز دریافت کند و مطمئن شوید که خواب خوبی دارید. تشریفات می توانند ابزار قدرتمندی باشند زیرا قابل پیش بینی هستند. و نتایج نیز معمولاً سودآور هستند.

مدیریت خوب زمان به میزانی از تکرار و روال نیاز دارد، اما اگرچه ممکن است به نظر برسد که زندگی منظم و ساختارمندتری دارید، متوجه خواهید شد که مدیریت زمان خود به این شکل در نهایت آزادی بیشتری برای انجام کارهای بیشتر در اختیار شما قرار می دهد. چه کار میخواهید بکنید.

 

 

کتاب مدیریت زمان اثر برایان تریسی

 
کتاب “مدیریت زمان” به گونه ای طراحی شده است که تمام ابزارها و رویکردهای مناسب و مورد نیاز مدیریت زمان و شغل در زندگی شخصی به منظور عملکرد بهتر را در اختیار شما قرار می دهد. در فصل اول کتاب می خوانیم: “نقطه آغاز ترسیم مدیریت زمان، میل و اراده است”.

 

مطالب مشابه

 

زندگی در لحظه | چگونه در لحظه زندگی کنیم

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.