راهکار های افزایش اعتماد به نفس به راحتی در دستان شما

 خبر خوب این است که اعتماد به نفس را می توان در طول زمان توسعه داد. اما برای ساختن آن باید تمرین کنید. هنگامی که نحوه پرورش آن را یاد بگیرید ، می توانید شغل خود و سایر جنبه های زندگی خود را تقویت کنید. برای ساختن اساس اعتماد به نفس ، چیزی بیشتر از “لباس موفقیت آمیزی” یا “تقلب تا رسیدن به آن” نیاز است. شما باید عمق بیشتری داشته باشید و گام های مثبت و عمدی بردارید. با سرمایه گذای روی راهکار های افزایش اعتماد به نفس، شما میتوانید هم اعتماد به نفس خوشایندی را ایجاد و آن را در طول زمان حفظ کنید.

 

صدای درون

 

 بر منتقد درونی خود غلبه کنید

 

شما صدای درون سرتون رو می شناسید که میگه: “من نمیتونم این کارو انجام بدم! ” یا “چون تازگی ها پیشرفت نکردم، حتما یه مشکلی دارم! ”. این افکاری که به شما میگن که به اندازه کافی خوب نیستید، علتش منتقد درونی (یا صدای درونی انتقادی) شما است. دکتر لیزا فایرستون  پیشنهاد می کند که این 4 مرحله را برای غلبه بر منتقد درونی خود دنبال کنید:

 

سعی کنید آنچه را که صدای درونی انتقادی شما به شما می گوید، تشخیص دهید. قبول کنید که این نوع تفکر، از تفکر واقعی شما جدا است.

 

این افکار را به صورت دوم شخص (به عنوان عبارت “شما”) بنویسید. مثلا: یک فکر مانند “من نمی توانم چیزی را درست بدست آورم. من هرگز موفق نخواهم شد” بصورت “تو نمی توانی چیزی را درست بدست بیاری. تو هرگز موفق موفق نمیشی” بنویسید. اینکار به شما کمک می کند تا این افکار را به عنوان یک نظر از فردی بیرونی و نه به عنوان واقعیت خودتان، ببینید.

 

با نوشتن یک ارزیابی واقعی و دلسوزانه از خودتان ، به منتقد درونی خود جواب دهید.حالا این جواب ها را باید به صورت اول شخص بنویسید (یعنی “من”). در پاسخ به چنین فکری ، “تو خیلی احمق هستی” ، می توانید بنویسید: “ممکن است گاهی اوقات با مشکل روبرو شوم ، اما من از بسیاری جهات باهوش و شایسته هستم.”

 

به یاد داشته باشید که به دستورات منتقد درونی خود عمل نکنید. اقداماتی را انجام دهید که نشان دهنده دیدگاه خود شما باشد ، می خواهید چه کسی باشید و چه چیزی را برای رسیدن به آن هدف دارید.

در مورد دستاوردها فکر کنید

 

به خاطر سپردن اتفاقاتی که در آنها احساس غرور کرده اید یا به رسمیت شناخته شده اید، می تواند به تقویت اعتماد به نفس کمک کند. این نوع افکار همچنین می توانند به عنوان متضادی طبیعی برای منتقد درونی عمل کنند.

 

به زندگی خود فکر کنید و ده مورد از بهترین چیزهایی را که به دست آورده اید، لیست کنید. شاید شما میتوانید به زبان دیگری صحبت می کنید ، یا مثلا توانسته اید به کوهی بلند صعود بکنید. لازم نیست که اتفاقات حتما بزرگ و مهم باشند. مثلا: زمانی که به خاطر کمک به یک دوست یا غلبه بر ترس، مورد تایید خود یا دیگران قرار گرفتید.

 

این لیست را در جایی قرار دهید که اغلب بتوانید آن را ببینید. هر روز چند دقیقه وقت بگذارید و درباره موفقیتی که قبلاً داشته اید، فکر کنید. اجازه دهید این خاطرات حال شما را خوب کنند و به شما یادآوری کنند که واقعاً چه کسی هستید.

 

دنیس ویتلی ، نویسنده و سخنران انگیزشی، می گوید:

 

“برای ایجاد اعتماد به نفس واقعی ، ما باید بر موفقیت های خود تمرکز کنیم و شکست ها و نکات منفی زندگی خود را فراموش کنیم.”

 حالت خوب خود را حفظ کنید

 

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایالتی اوهایو ، صاف نشستن فقط برای وضعیت بدنی شما خوب نیست. همچنین به شما اطمینان بیشتری در افکار خود می دهد. محققان دریافتند افرادی که صاف می نشینند، به احتمال زیاد به ایده هایی که در مورد توانایی انجام یک کار نوشته اند ، اعتقاد دارند. در مقابل ، کسانی که لم میدهند ، کمتر این احساسات را در مورد شایستگی های خود میپذیرند.

 

یکی دیگر از مطالعات اخیرنشان داد که چگونه وضعیت بدنی بر احساسات دانش آموزان در مورد عملکرد آنها تأثیر می گذارد. این مطالعه به بررسی تأثیر وضعیت دانش آموزان در حین تمرینات ساده ریاضی پرداخت. دانش آموزانی که نگران ریاضی بودند باور داشتند که خم شدن باعث می شود در محاسبه توانایی کمتری داشته باشند. در حالی که صاف نشستن  به آنها اعتماد به نفس بیشتری میدهد.

 

بنابراین، با حفظ وضعیت بدنی خوب، شما با اعتماد به نفس به نظر می رسید.

 

Influencer

توسعه ذهنیت برابری

 

افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند، تمایل دارند دیگران را بهتر یا مستحقتر از خود بدانند. به جای داشتن این تصور ، خودتان را برابر با همه ببینید. وقتی که ما دائماً خود را با جدیدترین اینفلوئنسر اینستاگرام مقایسه می کنیم ، احساس برابری می تواند چالش برانگیز باشد ، اما میتوان این کار را انجام داد.

 

بدانید که آن عکس های اینستاگرام بر اساس واقعیت نیستند. آنها نسخه کاملاً تصحیح شده و بیش از حد فیلتر شده از زندگی افراد هستند.

 

کافیست به ذهنیت برابری تغییر مسیر بدهید تا به سرعت شاهد بهبود اعتماد به نفس خود باشید. به قول مرلین مونرو:

 

 

              دوست داشتن شخص دیگری، هدر دادن کسی است که الان هستید.

چیزهایی را امتحان کنید که باعث ناراحتی شما می شوند

 

قدم گذاشتن در خارج از محدوده راحتی شما راهی عالی برای ایجاد اعتماد به نفس است. به گفته چارلی هوپرت ، نویسنده Charisma on Command ، “اعتماد به نفس در نهایت این است که در شرایطی راحت باشید که باعث ناراحتی اکثر افراد دیگر می شود.

 

بنابراین ، اگر هر روز منطقه راحتی خود را گسترش بدهید ، دارای یک منطقه راحتی بزرگ میشوید و می توانید حتی در خارج از آن هم احساس راحتی بیشتری بکنید. این گسترش می تواند شامل تغییرات کوچکی مثل: شروع گفتگو با کسی در یک مهمانی یا امتحان یک ورزش جدید باشد.

 

             مهمترین چیز این است که قدم های کوچک و روزانه بردارید.

 

اگر تمرکز و عزم راسخ داشته باشید به راحتی می توانید به خودباوری برسید. همانطور که نویسنده بری داونپورت ، نویسنده کتاب Confidence Hacks ، می گوید: “داشتن اعتماد به نفس پایین، یک حکم و قانون مادام العمر نیست.

 

اعتماد به نفس را می توان یاد گرفت ، تمرین کرد و بر آن مسلط شد، درست مانند هر مهارت دیگری. هنگامی که به آن تسلط پیدا کردید ، همه چیز در شما وجود دارد و زندگی شما به سمت بهتر شدن تغییر مسیر خواهد داد. ”

 

امیدواریم این راهکار های افزایش اعتماد به نفس برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

 


 

منبع

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.