مراقبت مو| مراقبت از مو و سلامتی و زیبایی آن با رعایت این نکات

مراقبت مو یکی از اصلی ترین و مهمترین کارها برای خانم ها است . چون این موهای سالم و شاداب هستند که زیبایی چهره خانم ها را چندین برابر می کنند. البته نیازی نیست که برای نگهداری و مراقبت از موهای خود، به آرایشگاه بروید و کلی هزینه بکنید،  تنها با عمل کردن به این  نکات مراقبت مو که در ادامه به شما خواهیم گفت می‌توانید به بهترین وجه ممکن از موهای سرتان مراقبت کنید و در مجالس بدرخشید. پس همراه ما باشید.

تخم مرغ

تخم مرغ 

تخم مرغ می تواند روی موهای شما معجزه بکند. سفیده تخم مرغ،  خشکی و شکنندگی موهای شما را به راحتی رفع می کند. همچنین تخم مرغ باعث می شود موهای شما رطوبت خود را حفظ کنند.

نحوه استفاده 

نصف یک فنجان را با سفیده یا سفیده و زرده تخم‌ مرغ پر کنید و به هم بزنید. بعد موهای خود را با این مخلوط خوب آغشته کنید (مثل شامپو زدن) اجازه بدهید حدود ۱۵ دقیقه این مخلوط روی موهایتان بماند تا خوب اثر کند. بعد از این مدت، موهای خود را با آب سرد بشویید.

این نکته یکی از اصلی ترین نکات در مراقبت مو است. پس حتما امتحان کنید.

حوله فایده ندارد!

اگر می خواهید موهای سالم و زیبایی داشته باشید، بعد از حمام موهای خود را اصلاً با حوله خشک نکنید. پس چیکار کنیم؟

بعد از حمام، با دست و به آرامی آب اضافی موهای تان را بگیرید و به وسیله یک لباس نخی تمیز که نرم تر و ملایم تر از حوله است، موهای خود را خشک کنید.

اگر می‌خواهید مراقبت مو را در این قسمت کامل تر بکنید، برای خشک کردن موها از سشوار استفاده نکنید. درست است که خشک شدن طبیعی موها بیشتر طول میکشد، در عوض موهایتان با حرارت سشوار آسیب نمی بیند.

شامپوی مناسب

این موضوع مهم است که شامپوی مصرفی شما با وضعیت و نوع موهای تان هماهنگ باشد.اگر شامپو یا حالت دهنده موی اشتباهی را خریده و استفاده کنید، نباید دیگر ادعا کنید که مراقب موهای سرتان هستید.

ما سه نوع شامپو بر اساس نوع موها در بازار داریم که این موارد هستند:

شامپوی مناسب موهای خشک

مناسب موهای معمولی

نوع سوم: مناسب موهای چرب

پس اول نوع موهای خود را تشخیص دهید و بعد شامپوی مناسب موهای تان را بخرید. اگر موهای سرتان شوره دارد و یا دچار مشکل ریزش مو هستید، برای مراقبت از موها حتماً باید از شامپوهای ضد شوره و شامپوهای ضد ریزش مو استفاده کنید تا مشکلتان حل شود.

لیمو

آبلیمو

اگر موهای کدری دارید و میخواهید که کدری موهایتان را درمان کنید، دارویش آبلیمو است.

نحوه استفاده

بعد از شستشوی موها در حمام، به اندازه یک قاشق غذاخوری آبلیمو را به موهای سرتان اضافه کنید. بعد به راحتی با یک لباس نخی موهایتان را خشک کنید.

مکمل روی

روی، هورمونهای بدن را تنظیم می‌کند و آنها را به اندازه متعادل شان می رساند. همچنین روی به حفظ و تقویت پوست و موی سر هم کمک زیادی میکند. پس برای مراقبت مو کافیست روزانه تنها ۱۱ میلی گرم روی مصرف کنید.

مواد غذایی که سرشار از ماده معدنی روی هستند، غذاهایی مثل: مرغ گوشت گوساله گندم نخود و… هستند.

زن در حال نگاه به نور خورشید

تابش آفتاب

ماندن زیاد زیر تابش مستقیم آفتاب و به خصوص در ساعات اولیه ظهر، نه تنها به بدن بلکه به موهای سر شما هم آسیب می رساند. چون تابش زیاد آفتاب روی موی سر رطوبت موها را می‌گیرد و باعث خشکی موهای شما می شود به خصوص اگر موهای سرتان را رنگ کرده اید، زیاد زیر نور خورشید قرار نگیرید.

اگر هم مجبور بودید بیرون بروید،( مخصوصا آقایان ) حتماً از کلاه استفاده کنید و یا به جای پیاده بیرون رفتن، با خودرو بیرون بروید.

استرس

استرس قاتل موی سر

اگر می‌خواهید کارهایی که برای مراقبت مو ها انجام می دهید به هدر نرود، باید از استرس تا حد امکان دوری کنید. چون استرس جزو اصلی ترین دلایلی است که باعث ریزش موهای شما می شود.

پس برای دوری از استرس و نگرانی و همچنین مراقبت از موی سر باید شروع به ورزش کنید. ورزش هایی مثل: یوگا و مدیتیشن و هرکار آرام بخش دیگری برای رفع نگرانی و استرس عالی هستند.

با کاهش استرس خودتان موهای سرتان هم کم کم و به مرور زمان دوباره شروع به رشد و ضخیم شدن می کنند.

آب

نوشیدن آب کافی و هیدراته نگه داشتن بدن در طول روز برای موهای شما لازم است. با نوشیدن کافی آب در طول روز، سموم از بدن شما به راحتی خارج می شوند و این دفع سموم از بدن، به عملکرد بهتر کل بدن شما هم کمک می کند.

روبالشی

چون ما انسان‌ها تقریباً یک سوم عمرمان را در خواب هستیم، پس برای مراقبت مو باید به بالشت خود دقت کنیم. پس اگر می خواهید رشد موهایتان بهتر شود، باید جایی را که موهای تان مدت زیادی با آن در ارتباط است بررسی کنید. باید روبالشی شما تمیز و پاکیزه باشد.

شانه کردن مو

حدی دارد!

شانه کردن زیاد موها خوب نیست. در شانه زدن مو های خود اعتدال را رعایت کنید. شانه کردن زیاد موهای سر باعث خراشیده شدن پوست سر شما می شود. فقط یادتان باشد که از آن ور بوم هم نیفتید. یعنی بیخیال شانه کردن هم نشوید، چون این کار هم باعث آسیب موها می شود.

شانه کردن به اندازه موها باعث تحریک و ترشح غده های چربی موهای شما می شود. این ترشح، به رشد بهتر موها کمک می‌کند و از طرف دیگر هم موهایتان بهتر و راحت تر حالت میگیرند.

نکته مهم دیگر این است که موهای خود را با آب خیلی داغ نشویید و در هفته هم سعی کنید بیش از دو یا سه مرتبه سرتان را نشویید.

استفاده از سشوار و اتوی مو برای مراقبت موهایتان باید متوقف شود، چون حرارت مستقیم این وسایل باعث آسیب رسیدن و خشکی و وز وزی موهایتان می شود.

تغذیه

تغذیه 

افرادی که پروتئین کمتری مصرف می کنند، احتمال بیشتری دارد که دچار مشکل ریزش مو شوند. پس پروتئین را به اندازه کافی مصرف کنید.

منیزیم

منیزیم 

منیزیوم، از جمله مواد معدنی است که باید به صورت روزانه و به اندازه کافی مصرف شود. کمبود منیزیم در بدن شما باعث ایجاد التهاب و ریزش موهای سر در خانمها و آقایان می شود. پس باید غذاهایی مانند: اسفناج، بادام، عدس و برنج قهوه‌ای را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

در اخر

این را بدانید که مراقبت از موها زمان‌بر است. تاثیرات مراقبت موهای تان هم به مرور زمان آشکار می شود. پس انتظار نتیجه ای یک‌ شبه را نداشته باشید. مداومت در انجام این کارها و صبور بودن، کلید سلامتی و زیبایی موهای سر شما است.

امیدواریم نکات گفته شده در این مطلب برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. اگر شما هم نکته ای در مورد مراقبت موها میدانید، خوشحال می شویم که در قسمت نظرات آن را با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

منبع: گوگل!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ارش حسن زاده می گوید

    lvhrfj l, , sghljd , cdfhdd hk fh vuhdj hdk k;hj