ترفندهای اثبات شده برای تمرکز بهتر (بهبود تمرکز)

ترفند های اثبات شده برای تمرکز بهتر

بسیاری از مردم با بهبود تمرکز خود  مشکل دارند. با شلوغ شدن روز افزون زندگی ما ، به نظر می رسد عدم تمرکز ما اجتناب ناپذیر است.

 

بنابراین ، جای تعجب نیست که میلیون ها نفر در مورد چگونگی تمرکز بهتر در زندگی ،کار ، مدرسه و کارهای ساده روزانه تلاش می کنند.

 

چرا نمیتوانم تمرکز کنم؟

 

هیچ چیز خسته کننده تر از این نیست که یک لیست کار یا برنامه زمان بندی شده داشته باشید ، و خود را ناتوان از انجام کارها ببینید.

 

عدم تمرکز ، حتی بیشتر از کمبود منابع یا مسائل دیگر ، مشکل ساز است. علاوه بر این ، مشکل تمرکز برای افراد بلند پرواز بسیار ناامید کننده است.

 

بسیاری از مردم در مورد تمرکز بهتر مشکلاتی را گزارش می کنند ، به ویژه هنگامی که در زندگی شخصی خود اتفاقات زیادی می افتد و دنیای مدرن ما دائماً ما را با اخبار و اطلاعات بمباران می کند.

 

تمرکز

 

تمرکز چیست؟

 

به بیان ساده ، تمرکز عبارت است از توانایی تمرکز بر یک فعالیت یا کار برای مدت زمان مشخصی. تمرکز یک مهارت ساده و در عین حال مهم برای موفقیت در زندگی است.

 

مراقب چند چیز باشید: معمولاً تلاش برای انجام بیش از یک کار در یک زمان ، نشانه عدم تمرکز است.  علاوه بر این ، انجام چند کار معمولاً به اندازه تمرکز بر انجام یک کار ، نتایج خوبی را به همراه ندارد.

 

بنابراین اگر می خواهید نحوه تمرکز بهتر را بیاموزید ، فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید و روی هر کاری تا به پایان رساندن آن کار با دقت کار کنید.

 

علت تمرکز نداشتن

 

عوامل زیادی بر عدم تمرکز افراد تأثیر می گذارد. ممکن است دلایل فیزیولوژیکی وجود داشته باشد که در تمرکز مشکل داشته باشید ، که در اینصورت نیاز به مداخله پزشک و در برخی موارد مصرف داروها دارید.

 

از نظر پزشکی ، بسیاری از بیماریها – از مشکلات قلبی یا کبدی گرفته تا ضربه به سر تا آپنه خواب – می تواند بر تمرکز شما تأثیر بگذارد.

 

همچنین شرایط روانی هم بر تمرکز تأثیر می گذارد ، از جمله اختلال استرس پس از سانحه ، اضطراب و افسردگی و اختلالات سوء مصرف الکل و مواد مخدر. اگر هر یک از این مشکلات در مورد شما صدق می کند ، لطفاً از متخصصان کمک بخواهید.

 

تمرکز ممکن است تحت تأثیر مسائل روانشناختی شدیدتری مانند استرس قرار گیرد. واضح است که وقتی چیزهای زیادی در ذهن خود دارید حواس شما را پرت می کند.

 

علاوه بر این ، روشهای نسبتاً آسانی برای بهبود تمرکز کلی وجود دارد که می توانید امتحان کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا با این روش ها اشنا شوید.

 

 

بهبود تمرکز چگونه؟

 

sport

 

 بیشتر ورزش کنید

 

درست است؛ مزایای ورزش بسیار فراتر از کاهش وزن و  داشتن ظاهر بهتر است. ورزش به طرق مختلف برای سلامت کلی بدن شما مفید است. از آنجا که ورزش سلامت کلی شما را بهبود می بخشد ، سلامت مغز را افزایش می دهد و به کنترل سطح انرژی شما کمک می کند ، پس راهی عالی برای افزایش تمرکز است.

 

مراقب بدن خود باشید

 

این بسیار ساده است: اگر بدن شما به دلیل کم خوابی یا تغذیه  نامناسبپ، برای تامین نیاز های خود تلاش می کند ،طبیعتا تمرکز بر چیزهای دیگر دشوار است. برای رفع این مشکلات شما باید یک رژیم متعادل از همه گروه های غذایی و مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید.

 

در عین حال ، هر چند وقت یکبار هوس خوردن غذاهای مورد علاقه خود را برآورده کنید. اگر این کار را نکنید ، شما در معرض خطر قرار گرفتن وسوسه شدید قرار دارید ، که می تواند عامل حواس پرتی جدی برای شما باشد.

 

خواب یکی دیگر از اجزای مهم برای سلامت کلی ، به ویژه برای سلامت مغز است. نیازهای هر فردی به خواب متفاوت است ، اما اکثر مردم برای عملکرد کامل در طول شبانه روز به هفت تا نه ساعت خواب نیاز دارند.

 

شما می توانید با اجتناب از وقت گذرانی در شب و اطمینان از تاریکی و خنک بودن اتاق خواب ، کیفیت خواب و توانایی خواب خود را بهبود بخشید. همچنین از مصرف نوشیدنی های کافئین دار و الکلی در زمان نزدیک به خواب خودداری کنید.

 

مراقبت خوب از بدن راهی برای بهبود تمرکز شما در هر زمان است ، به ویژه هنگامی که نمی توانید از روش های دیگر استفاده کنید ، مانند زمانی که در کلاس یا مدرسه هستید یا در محیط کار خاصی هستید.

 

وقتی از بدن خود مراقبت می کنید و تعادل را تمرین می کنید ، یادگیری نحوه تمرکز بهتر بسیار آسان تر می شود.

 

 برای تمرکز ، محیط خود را بهبود بخشید

 

شما نمی توانید انتظار داشته باشید که مغز شما بتواند وقتی چیزهای زیادی درون آن می ریزید ، تمرکز کند. ممکن است این نکته ابتدایی به نظر برسد ، اما موارد کوچکی مانند خاموش کردن تلویزیون و به حداقل رساندن سر و صداهای دیگر می تواند تا حد زیادی در بهبود تمرکز شما کمک کند.

 

همانطور که بسیاری از افرادی که به تازگی کار خود را در خانه شروع کرده اند یاد گرفته اند ، وقفه های مکرر، برای داشتن تمرکز خوب فاجعه بار است ، بنابراین برای به حداقل رساندن وقفه ها ، مهم است که با خانواده یا هم اتاقی خود از قبل همانگ کنید تا مزاحم کار شما نشوند.

 

موسیقی

 به موسیقی گوش دهید

 

در حالی که کاهش سر و صدای مزاحم برای بهبود تمرکز اهمیت دارد ، تنظیم سایر صداها در واقع می تواند مفید باشد. موسیقی یک ابزار فوق العاده است که به شما کمک می کند تمرکز خود را حفظ کنید. به طور کلی کارشناسان موافقند که موسیقی کلاسیک برای کمک به تمرکز شما بهترین گزینه است ، به ویژه موسیقی کلاسیک باروک. اما هر موسیقی بدون شعر ، که در سطح پس زمینه پخش شود ، به تمرکز در محل کار ، هنگام مطالعه یا هنگام انجام تکالیف کمک می کند.

 

اگر موسیقی حواس شما را پرت می کند ، سعی کنید صداهای طبیعت یا صدای سفید را پخش کنید. هر دو می توانند به طور یکسان تاثیر بگذارند.

 

 مغز خود را تربیت کنید

 

آیا مادرتان به شما گفته است که تماشای تلویزیون مغز شما را خراب می کند؟ در حالی که این حرف، دقیقاً درست نیست ، مغز یک اندام پیچیده است و برای تحریک در وضعیت فوق العاده نیاز به تحریک فعال دارد. خواندن موضوعات مورد علاقه شما یکی از راه های “تمرین” مغز است.

 

اگر خواندن برای شما مهم نیست ، روی پازل هایی مانند سودوکو یا جدول کلمات متقاطع کار کنید ، یا برنامه های کاربردی زیادی برای گوشی های هوشمند وجود دارد که پازل های تحریک کننده مغز را ارایه میدهند. با این اوصاف ، برخی از متخصصان علوم مغز کاهش زمان استفاده از صفحه نمایش را برای بهبود سلامت مغز توصیه می کنند.

 

خواندن هم مهارت های تفکر انتقادی را توسعه می دهد و به مغز شما آموزش می دهد که چگونه بهتر تمرکز کند. این کار باعث افزایش تمرکز می شود و قرار گرفتن بیش از حد در برابر فناوری را هم کمتر می کند که خود دلیل مهمی برای عدم تمرکز است. ما دائماً با محرکهای بیرونی زیادی در قالب تلویزیون ، گوشی های هوشمند ، رایانه ها و سیستم های بازی بمباران اطلاعات می شویم.

 

مکمل ها را امتحان کنید

 

تعدادی مکمل وجود دارد که مزایای آنها برای تمرکز ثابت شده است.

 

برخی از این مکمل ها شامل روغن دانه کتان ارگانیک (به ویژه اسیدهای چرب امگا 3) ، فسفاتیدیلسرین ، کراتین ، جینسینگ و چندین مورد دیگر است. ویتامین D مکمل خوبی برای بهبود مغزی است. من مصرف قرص ویتامین D3 را توصیه میکنم

 

دنیای مکمل ها می تواند برای افرادی که به آنها عادت ندارند بسیار گیج کننده باشد. برای تحقیق وقت بگذارید و همچنین توصیه می شود قبل از شروع هر نوع رژیم با پزشک خود مشورت کنید.

 

7 استراحت در بین کار برای تمرکز بهتر لازم است

 

تا کنون ، ما در مورد راه های تمرکز برای ساعت های طولانی توصیه هایی ارائه کرده ایم ، اما اکنون ما در مورد اهمیت استراحت صحبت می کنیم.

 

شاید شما دوستی داشته باشید که افتخار میکند می تواند ساعت ها بر یک کار واحد تمرکز کند. اما این رفتاری معمولی برای همه نیست و حتی می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

 

کارشناسان معتقدند که نشستن طولانی مدت می تواند به بدن شما آسیب برساند.

 

استراحت در محل کار یا هنگام مطالعه به مغز شما زمان استراحت می دهد ، و مطالعات نشان می دهد که با استراحت می توانید زمان بیشتری را صرف کار بکنید و با اینکار به این زودی ها فرسودگی شغلی را تجربه نمی کنید.

 

برخی از افراد از تایمر برای کمک به تمرکز خود استفاده می کنند. آنها ممکن است یک تایمر را برای مدت زمان مشخصی تنظیم کنند که در آن بدون وقفه به طور مداوم کار خواهند کرد. این روش زمانی می تواند موثر باشد که سعی می کنید جلوی صفحه کامپیوتر متمرکز بمانید ، زیرا این روش می تواند وسوسه مرور وب یا رسانه های اجتماعی را از بین ببرد.

 

 مدیتیشن کنید ، بیرون بروید یا در یک تمرین معنوی شرکت کنید

 

تا اینجا باید برای شما مشخص شده باشد که مراقبت از سلامت کلی شما می تواند به بهبود تمرکز کمک کند و سالم ترین انسان ها متعادل ترین ها هستند. همانطور که برای سلامتی، غذا خوردن ، خوابیدن و حرکت کردن مهم است ، مراقبت از بهزیستی معنوی شما هم مهم است.

 

بسیاری از مردم متوجه می شوند که نیازهای معنوی آنها با انجام تمرین یوگا یا صرف وقت بیشتر در طبیعت برآورده می شود.

 

در چندین مطالعه نشان داده شده است که مدیتیشن به طور خاصی برای تمرکز خوب است.

 

به خصوص اگر قبلاً بهداشت خواب خود را بهبود بخشیده اید یا رژیم غذایی خود را تغییر داده اید ، اگر هنوز برای حفظ تمرکز تلاش می کنید ، مدیتیشن بهترین گام بعدی خواهد بود.

 

حرف آخر

 

اگر این مقاله را خوانده اید ، شما یکی از بسیاری از افرادی هستید که به طور روزانه سعی در بهبود  خود دارند. برای اینکه این امر امکان پذیر باشد ، باید بتوانیم ساعت های طولانی تمرکز کنیم. نکات موجود در این لیست، گزینه های خوبی برای شروع تمرکز بهتر در زندگی است.

 

پیشنهاد کتاب

 

کتاب تمرکز

 

میخواهم این کتاب را سفارش بدهم

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.