ترفند های رژیم غذایی سالم برای درمان بیماری قلبی

آیا به دنبال پیشگیری از بیماری های قلبی و بهبود سلامت و درمان بیماری قلبی و عروق خود هستید؟ در اینجا یاد بگیرید که کدام رژیم غذایی برای قلب شما سالم تر هستند.

 

رژیم غذایی سالم برای درمان بیماری قلبی چیست؟

بیماری های قلبی قاتل اصلی مردان و زنان است – و بیش از همه انواع سرطان در مجموع جان انسان ها را می‌گیرد. تشخیص بیماری قلبی عروقی نیز می تواند عوارض عاطفی ایجاد کند و بر روحیه ، چشم انداز و کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد. در حالی که کنترل وزن و ورزش منظم برای حفظ سلامت قلب بسیار مهم است ، غذایی که می خورید می تواند به همان اندازه اهمیت داشته باشد. در حقیقت ، همراه با سایر شیوه های زندگی سالم ، رژیم غذایی سالم ممکن است خطر بیماری قلبی یا سکته را تا 80 درصد کاهش دهد.

هیچ غذایی نمی تواند شما را بصورت جادویی سالم کند ، بنابراین الگوی کلی رژیم غذایی شما از غذاهای خاص مهمتر است. به جای استفاده از غذاهای سرخ شده ، فرآوری شده ، وعده های غذایی بسته بندی شده و میان وعده های شیرین ، یک رژیم غذایی سالم برای قلب بر اساس غذای طبیعی و تازه اتوصیه میشود.

فرقی ندارد به دنبال بهبود سلامت قلب و عروق خود هستید یا قبلاً بیماری قلبی تشخیص داده اید و به دنبال درمان بیماری قلبی خود هستید یا کلسترول بالا یا فشار خون دارید ، این نکات می تواند به شما در مدیریت بهتر این شرایط و کاهش خطر حمله قلبی کمک کند.

رژیم غذایی سالم برای درمان بیماری قلبی
این موارد را بیشتر بخورید: از این موارد کمتر استفاده کنید :
چربی های سالم مانند آجیل خام ، روغن زیتون ، روغن ماهی ، دانه کتان و آووکادو چربی های ترانس حاصل از غذاهای تا حدی هیدروژنه یا سرخ شده ؛ چربی های اشباع شده از غذاهای سرخ شده ، فست فود و غذاهای میان وعده.
میوه ها و سبزیجات رنگارنگ – تازه یا یخ زده غذاهای بسته بندی شده ، به ویژه غذاهای حاوی سدیم و قند بالا
غلات ، نان ها و ماکارونی های حاوی فیبر بالا که از غلات کامل یا حبوبات تهیه شده است نان های سفید یا تخم مرغ ، غلات شیرین ، پاستاهای تصفیه شده یا برنج
پروتئین با کیفیت بالا ، مانند ماهی و طیور گوشت فرآوری شده مانند بیکن ، سوسیس و سالامی و مرغ سرخ شده
لبنیات ارگانیک مانند تخم مرغ ، شیر بدون چربی یا ماست بدون شیرینی ماست با شکر افزوده ؛ پنیر فرآوری شده

سه کلید رژیم غذایی برای درمان بیماری قلبی

1. برای درمان بیماری قلبی، در مورد چربی ها هوشمند باشید

اگر نگران سلامت قلب خود هستید ، به جای اجتناب از چربی در رژیم غذایی خود ، سعی کنید چربی های ترانس مصنوعی را حذف کنید. این چربی ها علاوه بر افزایش LDL یا سطح کلسترول “بد” ، که می تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد ، چربی ترانس مصنوعی سطح HDL یا کلسترول “خوب” را نیز کاهش می دهد ، که می تواند شما را در معرض افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی قرار دهد. 

برای درمان بیماری قلبی،چربی های اشباع شده را محدود کنید.

چربی های اشباع شده عمدتا در روغن های گرمسیری ، لبنیات و گوشت قرمز یافت می شوند و نباید بیش از 10 درصد از کالری دریافتی روزانه شما را شامل شوند. از لبنیات در حد اعتدال استفاده کنید و منابع پروتئینی را در رژیم غذایی خود تغییر دهید ، تا جایی که می توانید از ماهی ، مرغ بدون پوست ، تخم مرغ و منابع گیاهی پروتئین استفاده کنید.

برای درمان بیماری قلبی،بیشتر چربی های سالم بخورید.

خوردن غذاهای غنی از چربی های غیر اشباع می تواند سطح کلسترول خون را بهبود بخشد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. هر روز اسیدهای چرب امگا 3 ، از ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا ، ماهی قزل آلا یا شاه ماهی گرفته تا دانه کتان ، کلم پیچ ، اسفناج یا گردو بخورید. سایر منابع چربی های سالم عبارتند از روغن زیتون ، آووکادو ، آجیل و کره آجیل.

2.برای درمان بیماری قلبی، چربی را با شکر یا کربوهیدراتهای تصفیه شده جایگزین نکنید

هنگام کاهش غذاهای خطرناک برای قلب ، مانند چربی های ناسالم ، مهم است که آنها را با جایگزین های سالم جایگزین کنید. برای مثال جایگزینی گوشت فرآوری شده با ماهی یا مرغ ، می تواند تأثیر مثبتی در درمان بیماری قلب شما داشته باشد. اما تغییر چربی های حیوانی – مانند جایگزینی بیکن صبحانه با یک پیراشکی یا غلات شیرین – هیچ کاری برای درمان بیماری قلبی شما انجام نمی دهد.

بدن شما نیازی به قند اضافی ندارد – تمام نیاز خود را از قندی که به طور طبیعی در غذا وجود دارد تامین می کند. غذاهای شیرین و کربوهیدرات های تصفیه شده به مقدار زیادی کالری خالی اضافه می کنند که به همان اندازه برای دور کمر شما بد است همچنین برای قلب شما هم مضر است.

به جای نوشابه های شیرین ، نان سفید ، ماکارونی و غذاهای فرآوری شده مانند پیتزا ، غلات کامل تصفیه نشده مانند نان گندم کامل یا برنج قهوه ای ، جو ، کینوا ، غلات سبوس دار ، بلغور جو دوسر و سبزیجات غیر نشاسته ای را انتخاب کنید.

3.برای درمان بیماری قلبی، روی غذاهای دارای فیبر بالا تمرکز کنید

رژیم غذایی می تواند کلسترول “بد” را کاهش داده و مواد مغذی را برای درمان بیماری قلبی فراهم کند. به عنوان یک امتیاز اضافی ،اینکار ممکن است به شما در کاهش وزن هم کمک کند. از آنجایی که فیبر، بیشتر از سایر غذاها در معده می ماند ، احساس سیری بسیار بیشتر در شما باقی می ماند و به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید. فیبر همچنین چربی را سریعتر از طریق دستگاه گوارش شما منتقل می کند ، بنابراین مقدار کمی از آن جذب می شود. و هنگامی که فیبر را مصرف می کنید ، انرژی بیشتری برای ورزش خواهید داشت.

فیبر نامحلول در غلات کامل ، غلات گندم و سبزیجاتی مانند هویج ، کرفس و گوجه فرنگی یافت می شود.

منابع فیبر محلول شامل جو ، بلغور جو دوسر ، لوبیا ، آجیل و میوه هایی مانند سیب ، توت ، مرکبات و گلابی است.

برای درمان بیماری قلبی،از نمک و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید

خوردن مقدار زیادی نمک می تواند عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی باشد. انجمن قلب آمریکا برای بزرگسالان بیش از یک قاشق چایخوری نمک در روز توصیه نمی کند. این ممکن است به طرز نگران کننده ای کم به نظر برسد! 

برای درمان بیماری قلبی،غذاهای کنسرو شده یا فرآوری شده را کاهش دهید.

بیشتر نمکی که می خورید از غذاهای کنسرو شده یا فرآوری شده مانند سوپ یا شام منجمد تهیه می شود – حتی به طیور یا گوشت های دیگر اغلب در حین فرآوری نمک اضافه می کنند. خوردن غذاهای تازه ، جستجوی گوشتهای بدون نمک و سوپ یا خورشت می تواند مصرف سدیم شما را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

برای طعم دادن از ادویه جات استفاده کنید.

استفاده از ادویه جات این امکان را می دهد تا بر میزان مصرف نمک خود کنترل بیشتری داشته باشید. از بسیاری از جایگزین های خوشمزه برای نمک استفاده کنید. از گیاهان تازه مانند ریحان ، آویشن یا پیازچه استفاده کنید. همچنین می توانید جایگزین هایی مانند فلفل دلمه ای ، برگ بو یا زیره را برای طعم دادن به غذای خود امتحان کنید.

برای درمان بیماری قلبی، به جای نمک، از جایگزین های نمک استفاده کنید.

چاشنی ها و غذاهای بسته بندی شده خود را با دقت انتخاب کنید و به دنبال غذاهایی با برچسب بدون سدیم ، سدیم کم یا بدون نمک باشید. بهتر است از مواد تازه استفاده کنید و بدون نمک بپزید.

 

دوباره آشپزی در خانه

هنگامی که زیاد غذا می خورید ، سفارش می دهید یا شام های مایکروویو و سایر غذاهای فرآوری شده می خورید ، خوردن رژیم غذایی سالم بسیار دشوار میشود. وعده های غذایی ما معمولاً بیش از حد بزرگ است و وعده های غذایی حاوی نمک ، شکر و چربی ناسالم زیاد است.پخت غذا در خانه کنترل بهتری بر محتوای غذایی وعده های غذایی شما میدهد و همچنین می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه و کاهش وزن کمک کند. تهیه غذاهای سالم برای قلب آسان تر از آن چیزی است که شما فکر می کنید-و نیازی نیست که یک آشپز باتجربه باشید تا بر برخی از غذاهای سریع و مفید مسلط شوید.

برای درمان بیماری قلبی،تمام خانواده را درگیر کنید.

وظایف خرید و نظافت را با همسرتان عوض کنید یا از بچه ها کمک بگیرید تا برای خرید مواد غذایی و تهیه شام ​​کمک کنند. 

برای درمان بیماری قلبی،آشپزی را سرگرم کننده کنید.

اگر از ایده گذراندن وقت در آشپزخانه متنفر هستید ، باید جنبه سرگرم کننده خود را بپذیرید. سعی کنید هنگام آشپزی ، با نوشیدن یک لیوان اب میوه یا گوش دادن به رادیو یا کتاب صوتی ، فرایند اشپزی را برای خودتان مفرح تر کنید.

برای درمان بیماری قلبی،غذاها را آماده مصرف کنید.

اگر غذاهای سالم را به راحتی در دسترس قرار دهید ، احتمالاً در هفته شلوغ خود از سلامت قلب برخوردار خواهید بود. وقتی از خرید مواد غذایی به خانه می آیید ، سبزیجات و میوه ها را بریده و در یخچال نگهداری کنید ، تا زمانیکه عجله دارید، اماده و قابل استفاده باشند.

برای درمان بیماری قلبی،از روشهای پخت سالم استفاده کنید.

به همان اندازه که انتخاب مواد سالم اهمیت دارد ، تهیه آنها به روشهای سالم هم مهم است. می توانید به جای نمک از مقدار کمی روغن زیتون ، آب گوشت سدیم و ادویه جات و ترشی جات استفاده کنید.

برای درمان بیماری قلبی،فقط یک یا دو بار در هفته غذا بپزید و برای کل هفته غذا درست کنید.

مقدار زیادی غذای سالم برای قلب بپزید و باقی مانده هفته را گرم کنید. یا وعده های غذایی را در قسمت های جداگانه برای روزهایی که زمان آشپزی ندارید منجمد کنید.

برای درمان بیماری قلبی، اندازه و وزن خود را کنترل کنید

تحمل وزن اضافی به این معنی است که قلب شما باید بیشتر کار کند ، و این اغلب منجر به فشار خون بالا می شود – یک علت اصلی بیماری قلبی. علاوه بر خوردن شکر ، نمک و چربی های ناسالم کمتر ، کاهش اندازه حجم غذای مصرفی در یک وعده است.

حجم غذای مصرفی را مشخص کنید.

یک وعده غذایی مقدار خاصی از غذا است که با اندازه گیری های معمول مانند فنجان ، اونس یا قطعات تعریف می شود – و اندازه وعده سالم ممکن است بسیار کوچکتر از عادت شما باشد. اندازه توصیه شده برای پاستا ½ فنجان است ، در حالی که یک وعده گوشت ، ماهی یا مرغ 2 تا 3 اونس (57-85 گرم) است. قضاوت در مورد اندازه وعده یک مهارت آموخته شده است ، بنابراین ممکن است در ابتدا لازم باشد از فنجان های اندازه گیری ، قاشق و مقیاس غذا برای کمک استفاده کنید.

اگر هنوز بعد از خوردن غذا گرسنه هستید ، میتوانید از وعده های اضافی سبزیجات یا میوه استفاده کنید.

رژیم غذایی/بیماری قلبی.

منبع

پیشنهاد محصول:

نمایشگر ضربان قلب مدل پالس جامپر

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.