چند توصیه برای ترک مصرف الکل

آیا کسی تا به حال به شما پیشنهاد کرده است که باید نوشیدن خود را کاهش دهید یا مشروب را به طور کامل ترک کنید؟ آیا تا به حال چنین احساسی داشته اید ، مخصوصاً بعد از اینکه خیلی دیر از خواب بیدار شدید و با سردرد شدید و تاری دید در روز بعد بیدار شدید؟

بگذارید ابتدا بگویم که من سعی نمی کنم مصرف نوشیدنی های الکلی بزرگسال را شیطانی کنم. من آخرین نفری هستم که شما یا هر شخص دیگری را به خاطر تصمیم آگاهانه در مورد نوشیدن مشروبات الکلی قضاوت می کنم. در عوض ، به عنوان یک مشاور دارای مجوز بهداشت روان و دارای گواهینامه حرفه ای اعتیاد ، من وظیفه حرفه ای دارم که به مشتریان خود کمک کنم با افکار ، عواطف و رفتارهای خود، کنترل بیشتری در زمینه مسائل اساسی که بر زندگی آنها تأثیر منفی گذاشته است ، داشته باشند.

آیا نوشیدن الکل برای شما مشکلی ایجاد می کند؟

 آیا مشروبات الکلی برای شما مشکلی ایجاد می کند؟ از آنجا که مشخص شده است که الکل قضاوت شما را مختل می کند ، ممکن است حتی متوجه آن نشوید.

این بیماری با تجربه حداقل دو مورد از علائم زیر در یک دوره 12 ماهه آشکار می شود:

  1. مصرف الکل در مقادیر بیشتر یا در مدت زمان طولانی تری از آنچه که در نظر گرفته شده بود
  2. تمایل مداوم یا تلاش های ناموفق برای قطع یا کنترل مصرف الکل
  3. زمان زیادی صرف فعالیتهای لازم برای بدست آوردن ، استفاده یا بهبود عوارض الکل می شود.
  4. هوس یا میل شدید به استفاده از الکل
  5. مصرف مکرر الکل منجر به عدم انجام وظایف اصلی در محل کار ، مدرسه و خانه می شود.
  6. تداوم مصرف الکل علیرغم مشکلات مداوم یا مکرر اجتماعی یا بین فردی که در اثر الکل ایجاد شده یا تشدید شده است
  7. فعالیتهای مهم اجتماعی ، شغلی یا تفریحی کنار گذاشته یا کاهش می یابد.
  8. مصرف مکرر الکل در شرایط خطرناک جسمی
  9. با وجود آگاهی از مشکلات جسمی یا روانی مداوم یا خطرناک که احتمالاً ناشی از الکل است ، مصرف الکل ادامه می یابد.
  10. تحمل وجود دارد که در آن نیاز به افزایش قابل ملاحظه ای الکل برای رسیدن به مسمومیت وجود دارد.
  11. ترک ، همانطور که با تجربه ترکیبی از ناراحتی های جسمی و روانی پس از قطع مصرف پس از یک دوره مصرف زیاد یا طولانی مدت الکل مشهود است.

با این وجود ، فقط به این دلیل که ممکن است معیارهای اختلال مصرف الکل را رعایت نکنید ، به این معنی نیست که نباید نوشیدن الکل را ترک کنید. اگرچه ممکن است به نظر برسد که می توانید الکل خود را در خارج کنترل کنید ، اما نشان داده شده است که مصرف بیش از حد الکل بر سلامت کلی شما تأثیر منفی می گذارد. درست مانند نیکوتین ، الکل نیز یک داروی ایجاد کننده عادت است.

با این حال ، بر خلاف خواص محرک موجود در نیکوتین ، الکل به عنوان یک داروی افسرده کننده طبقه بندی می شود. این امر اساساً توانایی سیستم عصبی مرکزی شما را در پردازش موثر احساسات ، احساسات و اطلاعات کند می کند.

با کاهش توان دفاعی ، الکل می تواند شما را از نظر احساسی حساس تر ، غمگین ، آسیب پذیر و افسرده کند – به عنوان مثال ، در رابطه با بازگرداندن احساسات مرتبط با آسیب های گذشته که ممکن است برای غلبه بر آنها سخت تلاش کرده باشید 

مطالعه ای که توسط موسسه ملی سلامت منتشر شد نشان داد که افراد الکلی بین 60 تا 120 برابر بیشتر از افرادی که عاری از بیماری های روانی هستند خودکشی می کنند. علاوه بر این ، اگرچه خوردن چند کوکتل ممکن است صحبت با یک فرد غریبه را برای شما آسانتر کند ، اما همچنین می تواند بر قضاوت شما تأثیر منفی بگذارد – به عنوان مثال ، با مشروب خوردن و رانندگی.

علاوه بر این ، شناخته شده است که مشروبات الکلی افراد را مجادله گر و جنگ طلب تر می کند ، به ویژه هنگامی که در مورد این مسئله با هم روبرو می شوند. یک مطالعه منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که تقریباً 55 درصد از مجرمان خشونت خانگی قبل از حمله،  مشروبات الکلی مصرف می کردند و زنانی که مورد آزار قرار گرفته بودند 15 برابر بیشتر از الکل سوء استفاده می کردند.

وقتی صحبت از سلامت جسمانی شما می شود ، روش های زیادی وجود دارد که در آن نوشیدن بیش از حد برای بدن شما مضر است. از آنجا که الکل ارزش غذایی کمی دارد یا اصلا ارزش غذایی ندارد و اغلب با مخلوط کن های پرکالری ترکیب می شود ، می تواند منجر به چاقی شود.

افرادی که بیش از حد الکل مصرف می کنند به طور کلی فعالیت بدنی کمتری دارند و در نتیجه خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهند. علاوه بر این ، نوشیدن بیش از حد، لوزالمعده را ملتهب می کند و ترشح انسولین را برای آن دشوارتر می کند و در نتیجه به دیابت کمک می کند.

علاوه بر این ، مصرف بیش از حد الکل می تواند منجر به آسیب کبدی شود ، مانند سیروز ، که در آن بدن قادر نیست مواد زائد را به درستی از خون خارج کرده و از معده و روده خارج شود. در نتیجه ، افراد مبتلا به سیروز کبدی ممکن است زردی ، متورم و گیج به نظر برسند. یک مطالعه اخیر که توسط فوربز منتشر شده نشان می دهد که حتی نوشیدن متوسط ​​نیز با کاهش ماده خاکستری و سفید مغز همراه است و اساساً عملکرد مغز را مختل می کند زیرا شیمی و ترکیب مغز را تغییر می دهد.

با توجه به همه موارد گفته شده ، اگر احساس می کنید که مصرف الکل می تواند مانع حفظ شیوه زندگی سالم شود ، توصیه می کنم لحظه ای به این شش روش ساده برای ترک نوشیدن الکل برای دستیابی به ذهن، بدن و روحی سالم توجه کنید. .

1. از بطری دور باشید

اگر تصادفاً کسی هستید که هر چند وقت یک بار یا چند بار در ماه، نوشیدنی می نوشید و می خواهید نوشیدن الکل را به طور کامل ترک کنید ، ساده ترین راه برای ترک نوشیدن الکل فقط دورماندن است. تا آنجا که ممکن است از آن فاصله بگیرید. منظورم این است که خیلی ساده است ، اینطور نیست؟

2. انتظارات را با دیگران تنظیم کنید

 آمادگی قطع رابطه با همه دوستان و اعضای خانواده خود را که دوست دارند مشروب بخورند ، داشته باشید ، آماده باشید که در مورد نوشیدن هنگامی که در اطراف آنها هستید ، انتظارات خاصی از آنها داشته باشید.

اول ، به آنها اطلاع دهید که شما در مورد آنها قضاوت نمی کنید بلکه تصمیم شخصی برای عدم مصرف الکل می گیرید. سپس ، مرزهای مشخصی را با آنها مشخص کنید و به آنها اطلاع دهید که آیا هنگام مصرف نوشیدنی ، از بودن در کنار آنها راحت هستید یا نه. به یاد داشته باشید ، شما قوی ترین دروازه بان همه و همه چیزهایی هستید که شما را احاطه کرده است.

3. صاحب مسائل خود باشید!

اولین قدم برای ترک مشروبات الکلی-یا ترک استفاده از هرگونه ماده تغییر دهنده خلق و خو این است که ابتدا اعتراف کنید که با آن مشکلی دارید ، هر مشکلی که باشد. من پیشنهاد می کنم ابتدا با تشخیص اینکه الکل یا قبلاً بر زندگی شما تأثیر گذاشته است ، یا چگونه می تواند در آینده این کار را بکند، فکر کنید.

از هر چیزی که برای شما مهم است ، مانند رابطه خود با خانواده و ایمان خود ، و همچنین وضعیت سلامتی و وضعیت مالی شخصی خود ، یک فهرست شخصی تهیه کنید. سپس ، به دقت در نظر بگیرید که چگونه الکل می تواند بر هر مورد تأثیر منفی بگذارد. مقداری وقت شخصی با کیفیت اختصاص دهید تا همه افکار خود را هرچند سیاه و سفید بنویسید تا به شما کمک کند وضعیت را از دیدگاه عینی تری ببینید. البته به راحتی نمی توان اعتراف کرد که مشکلی دارید ، اما وقتی این کار را انجام دهید ، می تواند یک احساس بسیار رهایی بخش باشد.

4. درخواست کمک کنید

هنگامی که به خود اعتراف کردید که مشکلی با الکل دارید ، می توانید آن را به شخص دیگری اعتراف کنید ، ترجیحاً شخصی که می تواند به شما کمک کند احساسات و نگرانی های خود را به شیوه ای ایمن ، سازنده و بدون قضاوت پردازش کنید.

اگرچه خانواده و دوستان ممکن است بسیار حامی شما باشند ، اما ممکن است بخواهید با یک درمانگر کار کنید که می تواند دیدگاه عینی تری را همراه با ابزارهای مختلف ارائه دهد تا نه تنها به هوشیاری شما کمک کند ، بلکه در مورد مسائل اساسی که ممکن است وجود داشته باشد ، پردازش و در نهایت کار کند. 

علاوه بر این ، در صورت ترک ناگهانی زمانی که از نظر جسمی به الکل وابسته شده اید ، ممکن است نیاز به نظارت پزشکی باشد تا به شما در مدیریت هر ترکیبی از علائم ترک اعتیاد ، از جمله بی قراری ، اضطراب ، لرز ، تهوع و حتی تشنج تهدید آمیز در زندگی احتمالی کمک کند. 

چند توصیه برای ترک مصرف الکل

5. به گروه پشتیبانی بپیوندید

وقتی می خواهید از خود در برابر حریفی حیله گر ، گیج کننده و قدرتمند دفاع کنید ، معمولاً کمبود تعداد نیرو وجود دارد. پیوستن به یک گروه حمایتی ، فراتر از دستیابی به کمک حرفه ای برای رسیدگی به هرگونه مشکل اساسی که ممکن است شما یا هر شخص دیگری را از هوشیاری باز دارد ، راهی عالی برای تقویت بنیاد شما برای بهبودی از مشروبات الکلی است.

اگرچه دوستان و خانواده دلسوز ممکن است بتوانند محبت بی قید و شرط را برای شما فراهم آورند ، اما اعضای گروه حمایتی شما نیز می توانند برای متانت طولانی مدت یک رویکرد گام به گام بسیار عینی تر ارائه دهند. خوشبختانه جلسات گروه پشتیبانی در سراسر جهان موجود است ، فقط باید به دنبال جلسه ای باشید که نیازهای شما را برآورده کند.

6. متعهد به هوشیاری باشید

 خود را متعهد به هوشیاری واقعی کنید. ترک عادت بد معمولاً یک شبه اتفاق نمی افتد. به طور معمول ، این یک فرایند است که به زمان و سرسختی نیاز دارد. در مورد ترک الکل استثنا وجود ندارد.

با این وجود ، بسیاری از مردم با دیوانگی خود را در تلاش برای ترک نوشیدنی پس از ترکیبی از حوادث ناگوار ، ناراحت کننده و گاه نابخشودنی می دانند ، مانند اخراج از شغل ، مشاجره با یکی از عزیزان و … که این کاری اشتباه و بی فایده است.

سخن اخر

در پایان ، اگر واقعاً می خواهید نوشیدن را ترک کنید ، یک تعهد باز و صادقانه با خود داشته باشید که نه تنها بطری را کنار می گذارید بلکه هر روز ابزارهایی را نیز بیرون می آورید تا از لحاظ روحی ، جسمی و روحی هوشیار بمانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.