مدیتیشن| تاثیر مدیتیشن بر روی پوست صورت

متاسفانه امروزه همه ما در زندگی خود استرس زیادی را تجربه میکنیم. جالب است که بدانید استرس و اضطراب می‌تواند زیبایی ما را هم تحت تاثیر قرار بدهد. یعنی استرس زیاد باعث به وجود آمدن آکنه، چین و چروک، ریزش مو، خشکی پوست و… میشود. پس مدیتیشن حتما مورد نیاز ما است.

 

به جای اینکه به دنبال درمان این مشکلات باشیم، کافیست روزانه حدود ۱۰ دقیقه وقت بگذاریم تا استرسمان کم  شود و به تبع آن، تاثیر شگفت انگیز مدیتیشن را بر صورت خود نیز مشاهده بکنیم.

 

استرس با بدن ما چه میکند؟

 

زمانی که دچار استرس می شوید، بدن شما شروع به ترشح انواع و اقسام هورمون ها می کند و کار این هورمون ها این است که به مغز فرمان میدهند که رگهای خونی را منقبض کند. با این کار خون رسانی به پوست، صورت نمی گیرد و رگها خون را به سمت عضلات و دیگر اعضای بدن هدایت می کنند.

 

در این صورت است که پوست شما بسیار حساس می‌شود و کم کم آکنه و اگزما شروع به خودنمایی می کنند. زمانی که رگ های خونی بدن به دلیل استرس منقبض میشود، منافذ پوست دیگر مقدار لازم اکسیژن، مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز برای رشد موهای سالم را در خود ندارد و این امر باعث ریزش موهای شما می شود.

 

متاسفانه، وقتی دچار استرس می شویم، کمتر می خوابیم، آب کم می نوشیم، نوشیدنی کافئین دار بیشتری مصرف میکنیم، خود مراقبتی کمتری میکنیم و حتی حس و حال ورزش را هم نداریم. در واقع تک تک  این موارد هستند که منجر به تلفات جبران‌ناپذیری بر پوست ما می شوند.

 

فایده مدیتیشن در چیست؟

 

شاید بتوان با مصرف برخی ویتامین ها و استفاده از کرم های مرطوب کننده، برخی از عوارض استرس را کاهش داد .  اما  توصیه می کنیم که به سراغ منبع مشکل بروید و منبع مشکل هم خود استرس است. پس ما باید کاری برای تسکین استرس خود بکنیم.

پیشنهاد برای مطالعه بیشتر:    ترفندهای اثبات شده برای تمرکز بهتر (بهبود تمرکز)

خیلی خوب می شود اگر انجام مدیتیشن روزانه را حتی اگر چند دقیقه باشد، به یک عادت در خود تبدیل کنیم. چون با انجام مدیتیشن، بدن ما آرام می شود. وقتی مدیتیشن انجام می دهیم، تمام عواملی که باعث ترشح سموم در بدن ما میشوند ،از بدن دفع می شوند. به علاوه وقتی که در مدیتیشن، تنفس های عمیقی می کشیم، اکسیژن زیادی را وارد سلول های بدن خود می کنیم که این گزینه هم باعث دفع شدن بیشتر سموم از بدن ما می شود.

 

خلاصه : زمانی که شما یوگا انجام می دهید، جریان خون شما سریع می شود. دوما اکسیژن بدن بیشترو غدد لنفاوی هم، شروع به ترشح می کنند.

 

چطور به این فواید برسیم؟

 

کافیست به طور منظم و به مدت دو هفته، مدیتیشن را انجام بدهید. در نتیجه همه حالات روحی شما بهتر شود و هم تاثیر مدیتیشن بر پوست،مو و در کل بدن خود را ببینید. از آنجایی که ما در ابتدای کار هستیم و نمی توانیم به خوبی تمرکز کنیم و با کوچکترین چیزی ذهنمان در رویا پرواز می کند، بهتر است در اوایل، اصلاً به سراغ مدیتیشن های پیشرفته نرویم؛  چون باعث می شود که انگیزه ما کم بشود و کلاً مدیتیشن را رها بکنیم.

 

بهتر است مدیتیشن را به این شکل انجام بدهید : ابتدا مکانی آرام و ساکت و ترجیحا خنک را پیدا کنید، در صورت امکان روی زمین دراز بکشید و اگر جایی از بدن تان درد می کند، حایلی بین زمین و اندام خود قرار بدهید و زمانی که کاملاً احساس راحتی کردید، کافیست چشمان خود را ببندید و فقط بر دم و بازدم خود تمرکز کنید و ذهن تان را از هر چیزی که وارد آن می شود، خالی کنید و اصلاً به مدیتیشن فکر نکنید. فقط روی دم و بازدم خود تمرکز کنید.

 

 

مدیتیشن درازکش

 

 

اگر این مدیتیشن را مدتی انجام بدهید، خواهید دید که سرشار از حس زندگی شده اید. همچنین با اعتماد به نفس شده اید، ارامش و قدرت عجیبی پیدا کرده‌اید و آماده اید تا با هر مشکلی در زندگی روبرو بشوید. اگر نمی توانید درازکش مدیتیشن انجام بدهید، می توانید روی زمین بنشینید و یا این تمرین را به صورت نشسته روی صندلی انجام بدهید.بهتر است صندلی شما دسته نداشته باشد و دست هایتان را هم روی ران های خود قرار بدهید.

 

منبع: گوگل

مطالب مشابه

ترفندهای اثبات شده برای تمرکز بهتر (بهبود تمرکز)

کاهش اضطراب| ضربه فنی کردن اضطراب با استفاده از 5 نکته!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.